The EP-M 6/1-2 classes of Mr. Mitchell Bergstresser did a laboratory experiment about dissecting worms. They chose the earthworm because they are ideal specimens to use for teaching basic anatomy and investigating simple organ systems such as circulatory, muscular and nervous systems. They also provide an economical and convenient opportunity for students to practice their dissection techniques before progressing to more complex specimens.
The class followed the proper steps in dissecting through Mr. Mitchell’s detailed lab handouts. Each group had 3 members. Each member of the group had his own duty. From each group, two students dissected while the other tallied the information they observed.
In order to study and dissect the worm, students observed the movement and they studied the external anatomy of it then used hydrogen peroxide to kill the worm. This also served to clean the worm for dissection. This step is necessary to enable the students to pin the worm easily and open the skin to see the inside of the worm.
After following the lab experiment process, students were able to locate the parts of internal anatomy of the worm by following the guide given to them by their teachers. They were able to understand how the earthworm’s body is adapted to fit the challenges of life in the soil.
จำนวนภาพในอัลบั้มนี้ 20 ภาพ
ข่าวที่นำอัลบั้มนี้ไปอ้างอิง (จำนวน 0 ข่าว )
หน่วยงานที่นำอัลบั้มนี้ไปอ้างอิง (จำนวน 0 หน่วยงาน )
แผนงาน (จำนวน 0 แผนงาน )
โครงการ (จำนวน 0 โครงการ )
ภาพโดยนักเรียน: ไม่ได้แจ้งในระบบ
วันที่โพสต์ : 16 ก.ย. 2556 วันที่ถ่ายภาพ : null
The EP-M 6/1-2 classes of Mr. Mitchell Bergstresser did a laboratory experiment about dissecting worms. They chose the earthworm because they are ideal specimens to use for teaching basic anatomy and investigating simple organ systems such as circulatory, muscular and nervous systems. They also provide an economical and convenient opportunity for students to practice their dissection techniques before progressing to more complex specimens.
The class followed the proper steps in dissecting through Mr. Mitchell’s detailed lab handouts. Each group had 3 members. Each member of the group had his own duty. From each group, two students dissected while the other tallied the information they observed.
In order to study and dissect the worm, students observed the movement and they studied the external anatomy of it then used hydrogen peroxide to kill the worm. This also served to clean the worm for dissection. This step is necessary to enable the students to pin the worm easily and open the skin to see the inside of the worm.
After following the lab experiment process, students were able to locate the parts of internal anatomy of the worm by following the guide given to them by their teachers. They were able to understand how the earthworm’s body is adapted to fit the challenges of life in the soil.
จำนวนภาพในอัลบั้มนี้ 20 ภาพ
ข่าวที่นำอัลบั้มนี้ไปอ้างอิง (จำนวน 0 ข่าว ) หน่วยงานที่นำอัลบั้มนี้ไปอ้างอิง (จำนวน 0 หน่วยงาน ) แผนงาน (จำนวน 0 แผนงาน ) โครงการ (จำนวน 0 โครงการ ) ผู้ถ่ายภาพ: ไม่ได้แจ้งในระบบ ผู้ถ่ายภาพนักเรียน: ไม่ได้แจ้งในระบบ ผู้โพสต์: กำหนดการที่นำไปอ้างอิง : รายชื่อผู้ร้องขอไฟล์ภาพต้นฉบับ (ความละเอียดสูง) |
วันที่โพสต์ : 16 ก.ย. 2556 วันที่ถ่ายภาพ : null